@batuterang

Ikon

Terkenang sih…

hanami di bawah teduhan sakura

sementara menunggu nasi masak, hati tergerak untuk menjejak kembali 2 lagu yang sering didendangkan di maktab mahmud suatu ketika dahulu (la ni aku tak tau) kerana pernah terdengar salah satu daripada lagu ini diudarakan di corong radio nasyid.fm.

bila dengar je, ” natsukashiina …” (rindunyaaa)

disebabkan tak boleh letak kat wordpress ni, korang klik je kat link.

persada perjuangan – zulfan

Masih mekar kenangan indah,
Zaman gemilang islam menjulang,
Ketika rasul ada bersama,
Para sahabat mentadbir dunia,
Zaman nubuwwah era khulafa’,
Islam umpama api membara,
Menerangi ummah dan juga sahabat,
Bahangnya bagai membakar lawan.

Di celah itulah kami mengatur,
Langkah membina sebuah tamadun,
Satu barisan satu perjuangan,
Bersama kita segera tunaikan,
Amanah rasul itu yg utama,

Ayuh semua para mujahid,
Ayuh semua mujahidah,
Mari bersama kita nyalakan,
Bara perjuangan di dalam diri,
Agar tertegak kalimah ilahi.

kedamaian – zulfan

Dunia semakin tua manusia sering bersengketa
Kebesaran Alah dilupa keegoaan jadi pegangan
Kemusnahan di depan mata
Tangisan menagih simpati
Bala menimpa untuk diinsafi kerna iman diuji

Apa erti kedamaian kalau jiwa penuh kehitaman
Apa erti kedamaian jika perasaan benci berpanjangan
Apa perlu kedamaian jika sukar lemparkan senyuman
Apa dimohon kedamaian perintah Allah kita abaikan

Apa perlu kedamaian jika sukar lempar senyuman
Apa dimohon kedamaian perintah Allah kita abaikan
Apa dimohon kedamaian perintah Allah kita abaikan

(p/s) 1: lagi sedap rasanya kalau guna percussion

(p/s) 2: best gak kan kalau ustaz saifulislam.com buat persembahan nanti. (sekadar angan-angan sahaja) hehe…

Filed under: coretan, ,

2 Responses

  1. SangPelangi.com berkata:

    Wahhhh…. aku peminat Zulfan!!! YEAH!!!
    Afiq.. afiq… ade satu lagi aku suka gila.. tajuk “Memori itu”.
    Klik kat nama SangPelangi aku tuh untuk dengar.

    Hidup ZULFAN!!! Gimme 5!! Yeah!! Haha..

  2. mafiqam berkata:

    bila dengar tadi
    maji best lagu tu

    sankyu irfan

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

Laman

Arkib @batuterang

Kalendar Entri

Mei 2008
S M T W T F S
« Apr   Jun »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kategori

%d bloggers like this: